سقف کناف چیست

سقف کناف چیست

اجرای سقف کناف چیست

دکوراسیون داخلی خانه یکی از مهمترین مسائل مورد توجه می باشد زیرا تاثیر زیادی در زیبایی منزل دارد از این رو پرداختن به آن با دقت وظرافت در سلیقه، نتیجه ی مطلوبی در پی خواهد داشت. نمای دیوارها و سقفهادر یک منزل ازبخشهای مهم در ایجاد زیبایی بصری هستند از این روبا ایجاد ظاهری زیبا و مناسب میتوان نمای کلی منزل را تحت تاثیر قرار داد به همین منظور روش های مختلفی وجود دارد ازجمله رنگ و نقاشی با ایجاد طرح و نقش های گوناگون ، گچبری های نقش برجسته همچنین آینه کاری، کاغذهای دیواری و دیگرروش های مرسوم که از قدیم تا به حال مورد استفاده قرار گرفته است، اما در این بین امروزه در بازارایران روش نوینی آمده که جایگزین تمام روش های قبلی شد، این روش به نام کناف می باشد. کناف ها از جمله پوشش های کاذبی می باشند که برای سقف و گاهی به منظور زیبایی و یا عایق برای دیوارها مورد استفاده قرار می گیرند.شرکت کناف تهران با اجرای پروژه های گوناگون وبا به کارگیری مواد و مصالح با کیفیت در ساخت کناف موفق به کسب رضایتمندی از مشتریان همچنین بهترین برند اجرای کناف در تهران شود.

سقف کناف چیست

کناف  سقف چیست

کناف سقف پوششی است که برای تزیین سقف از آن استفاده می کنند  این پوشش از گچ های پیش ساخته شده تولید می شوند که بصورت تایل های آماده در دسترس کناف کاران قرار می گیرد. این سازه دارای دو بخش اجرایی می باشد لایه ی زیرساخت و لایه ی رو ساخت. در قسمت زیرساخت که بخش مهم کار می باشد کنافی فلزی از جنس فولاد و روی به وسیله ی اتصالاتی چون پیچ و میخ های ریز به سقف نصب می شود. و پس از آن قسمت روساخت بروی آن با همان اتصالات وصل می شود. لایه ی روساخت از مواد معدنی وگچ ساخته شده است و قابلیت آن را دارد که بروی آن رنگ و نقاشی اجرا شود. نتیجه آنکهکناف کارتهران بایدبرای اجرای کناف در اشکال و طرح های مختلف با رعایت دقت در مراحل نصب آن بروی سقف، ظرافت و زیبایی خاصی به نمای منزل ببخشد.

سقف کناف چیست

انواع کناف سقف کدامند

کناف سقف در دو نوع ساده و طرح دار قابل اجرا می باشد که باید برای انجام آن در قسمت مورد نظر به نوع آن توجه کرد زیرا استفاده از یک نوع برای اجرای یکنواخت کناف سقف در سراسر بخش های منزل تا حدی مطلوب به نظر نمی رسد. حال به انواع آن می پردازیم

  • کناف سقف ساده : در نوع ساده‌ی سقف کناف سقف‌های ساده و بدون ایجاد طرح وخطوط و درزی کار می‌شوند. این نوع کناف بصورت اشکال هندسی مختلف قابل اجرا می باشد همچنین بخاطر سطح یکنواخت و صافی که دارد قابل رنگ کردن می باشد.
  • کناف سقف طرحدار: در نوع طرحدارکناف سقف ، کناف ها دارای خط و درزهای مختلفی می باشند این نوع کناف نسبت به کناف ساده از نظر زیبایی جلوه ی بیشتری دارد. این نوع کناف بدلیل ایجاد خطوط و درزها برای طرحدار شدن نیاز به مهارت و تخصص دارد.کناف طرحداردارای انواع مختلفی از جمله منحنی و قوس دار، کناف تونلی ، حالت کمانی و برجسته یا تور فته همچنین مشبکی برای ایجاد نورپردازی.

سقف کناف چیست

پانل و تایل کناف سقف کدامند

در مطلب قبل اشاره ای شد به دو بخش بودن کناف سقف که یک بخش آن قسمت رویه بود که دردو نوع تایل و پانل مورد استفاده می باشد

  • پانل ها اجرای کناف ساده و یکنواخت با این پانل ها انجام می پذیرد
  • تایل ها برای ایجاد یک سقف شبکه مانند و متحرک از این وع استفاده می کنند.

اجرای پانل های کناف سقف

پس از انجام زیرساخت در مرحله ی اجرای کناف پانل ها بوسیله ی پیچ به آن متصل می شوند سپس با پودر کناف و بتونه درز بین پانل ها گرفته می شود. بعد از این مرحله برای ایجادحفظ یکنواختی آن ماستیک روی آن اجرا می شود. پانل ها خود دارای انواع مختلفی از جمله ضد حریق، ضد رطوبت، و عایق صدا هستند همچنین نوعی از جنس سیمان هم در این بین وجود دارد که مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارد.

اجرای تایل های کناف سقف

تایل ها هم مانند پانل ها هنگام اتمام قسمت زیر ساخت بروی آن اجرا می شوند با این تفاوت که  برای نصب آن نسازی به پیچ و اتصالات نمی باشد و بصورت وزنی انجام می گیرد. انواع آن عبارتند از ضد رطوبت، ضد حریق، عایق صدا و مقاوم در برابر آب.

سقف کناف چیست

در کدام قسمتهای خانه میتوان از کناف استفاده کرد

همانطور که قبلا درباره ی انواع کناف توضیح دادیم کناف در انواع مختلفی با کاربردهای گوناگونی وجود دارد که با استفاده ی درست و متناسب با بخش مورد نظردر تمام قسمتهای خانه قابل اجرا می باشداز جمله کناف سالن در تهران ، راهروها و اتاق های خواب، حمام و دستشویی بنابراین میتوان براحتی برای تمام بخش های مورد نظر منزل خود با طرح و ایده های مختلف این امکان را فراهم کرد.

کاربردهای کناف سقف چیست

یکی از مهمترین اهداف اجرای کناف ایجاد زیبایی و جلوه بخشی به نمای داخلی منزل می باشد بنابراین میتوان گفت امروزه کناف توانسته نسبت به سقف های ساده و یا حتی دارای نقوش بیشتر مورد پسند و استقبال قرار گیرد کاربرد‌های دیگر کناف سقف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش دهی برای تاسیساتی که سقف ساختمان‌های مسکونی و تجاری کار شده یا عبور داده شده اند
  • استفاده بعنوان عایق صدا بروی دیوار
  • استفاده برای مقاومت در برابر آتش سوزی
  • بهره گیری از انواع ضد آب برای محیط‌هایی که دارای رطوبت بالایی هستند از جمله آشپزخانه و حمام وسرویس‌های بهداشتی

تفاوت گچ و کناف چیست

بد نیست بدانیم که گچ و کناف چه تفاوت هایی نسبت به  دارند. کناف سقف دارای مزایای متعددی نسبت به دارد به همین دلیل میتوان گفت بهتر از گچ می باشد  بنابراین امروزه کاربرد بیشتری نیز در ساخت و سازو نمای داخلی منازل دارد. کناف از نظر مقایسه ی وزنی نسبت به گچ بسیار سبکتر می باشد. به همین خاطر انتقال و جا به جایی و اجرای آن در مکان های مختلف دارای سهولت بیشتری می باشد.

سرعت در نصب کناف

نصب این پوشش در مدت زمان کوتاهی قابل اجراست به همین دلیل در زمان و هزینه صرفه جویی می شود  همچنین تنوع طرح های اجرایی در کناف سقف بسیار زیاد می باشد. ایجاد نور پردازی در کناف قابل اجراست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *