انواع عایق‌ های صوتی

بهترین نوع عایق صوتی چه ویژگی هایی دارند؟

مقدمه

همه ما در زندگی روزمره‌ مان با انواع آلودگی‌ های صوتی مواجهه می‌ شویم. هر کدام از ما در تلاشیم که با استفاده از عایق‌ های صوتی مناسب، این صداها را از محیط زندگی‌ هایمان دور کنیم. هر چقدر که پیش‌تر می‌ رویم و تعداد خودروها بیشتر می‌ شود، آلودگی‌ های صوتی بیشتر شده و حساسیت افراد نسبت به صداها بیشتر می‌ گردد.

به همین دلیل بسیاری از کناف فروشی‌ در تهران با عرضه عایق‌ های مناسب یا روش‌ هایی برای عایق بندی صوتی، توانسته‌ اند بهترین عایق‌ های صوتی را ارائه دهند. عایق‌ های صوتی دیگر به یکی از نیازهای ضروری در جامعه امروزی ما تبدیل شده‌ اند. این عایق‌ ها به عنوان یک سد محکم و مقاوم در برابر آلودگی‌ ها شناخته می‌ شوند. در این پست به بررسی انواع عایق‌‌ های صوتی و ویژگی‌ های آن ها می‌ پردازیم.

تعریف عایق صوتی

به دلیل متراکم شدن مناطق شهری و منازل مسکونی آلودگی‌ های صوتی به شدت افزایش پیدا کرده است. برای جلوگیری از ورود این صدا به محیط  منزل یا کار از یک عایق صدا استفاده می‌ شود. این نوع عایق یک نوع محافظ یا مانع برای کاهش انتقال صدا بین اتاق‌ ها یا از داخل ساختمان به خارج و یا بر عکس می‌ باشد، که به عنوان عایق صدا یا عایق صوتی شناخته می‌ شود. برای تهیه یک عایق صوتی خوب می‌ توانید، به فروشگاه کناف در تهران مراجعه کنید آن‌ ها بهترین نوع عایق صوتی را شما پیشنهاد می‌ دهند.

تعریف عایق صوتی

انواع عایق‌ های صوتی

عایق‌ های صدا در انواع متعددی موجود می‌ باشند و با توجه به نیاز مشتریان ارائه می‌ گردند. در ادامه به معرفی انواع عایق‌‌ های صوتی می‌ پردازیم.

عایق صوتی سقف

بسیاری از افراد تمایل دارند به دلیل سر و صدا از طبقات بالا، سقف را عایق بندی کنند. برای این عایق بندی بهتر است از متریال اصلی و مناسب استفاده شود. همچنین متریال به کار برده شده در عایق این سقف باید از متریالی باشد که بار اضافی و وزن زیادی را به سقف تحمیل نکند. در عایق‌ های صوتی حتماً باید به این نکته توجه داشته باشید که جنس سقف خانه‌ ی شما از چه جنسی است. آیا چوبی است یا آجری؟ صداها یا آلودگی‌ های صوتی از کدام بخش خانه پخش می‌ گردد؟ صداها از چه نوعی می‌ باشند؟ میزان صدایی که از بالا می‌آید چقدر است؟ ما برای تمام این موارد، به شما عایق‌ های کنافی را پیشنهاد می‌ دهیم. زیرا علاوه بر اینکه وزن زیادی را به سقف تحمیل نمی‌ کنند، با مدل‌ ها و طرح‌ های متنوع در فروشگاه‌ کناف در تهران عرضه می‌ گردند.

عایق صوتی سقف

عایق‌ های شانه تخم مرغی

یکی از بهترین نوع عایق صوتی، عایق شانه تخم مرغی می‌ باشد. به دلیل شباهت این نوع عایق به شانه‌ های تخم مرغ از آن به عایق شانه تخم مرغی یاد می‌ شود. از این مدل عایق‌ ها بیشتر در اتاق‌ هایی که به ضبط صدا مشغول هستند یا به تمرین موسیقی و خوانندگی فعالیت می‌ کنند، مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این جنس عایق در کناف فروشی‌ در تهران عرضه می‌ گردد و متخصصین آن ها هم به راحتی نصب این عایق‌ ها را انجام می‌ دهند.

عایق‌ های صوتی کف

در بسیاری از مواقع سر و صدا یا آلودگی‌ های صوتی از طبقه‌ های زیرین می‌ باشد. به همین دلیل ساکنین منزل به دنبال عایقی در کف ساختمان هستند. زیرا استفاده از این عایق‌ ها محیطی دل انگیز و آرام بخش به شما هدیه می‌ دهند. اصولا عایق‌ های کف هم به صورت تو کار می‌ باشند هم رو کار.

عایق‌ های رو کار در زمان ساخت ساختمان‌ ها به کار برده می‌ شوند، یعنی هم زمانی که به ساخت و ساز ساختمان می‌ پردازند، فکری هم برای عایق صوتی از کف می‌ کنند. اما عایق‌های کف از نوع رو کار از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و شامل پشم شیشه، پشم سنگ و تایل‌های استفاده شده از فیبر معدنی می‌ باشد. تمام متریال ذکر شده را می‌ توانید از کناف فروشی‌ های تهران خریداری نمایید.

عایق‌های صوتی کف

بهترین عایق صوتی چه ویژگی هایی دارند؟

قبل از خرید عایق‌ های صوتی حتما به چگالی آن توجه داشته باشید. زیرا یک عایق صوتی  خوب باید از چگالی بالایی بهره مند باشد. چگالی مناسب عایق صوتی حالت آکوستیک  را به خوبی حفظ می‌ کند. از دیگر مواردی که ویژگی‌ های عایق خوب را نشان می‌ دهد، استفاده از عایق‌ های مطابق با نیاز کاربری ویژه آن است. یعنی با توجه به مکان و میزان سر و صدا عایق مناسب با آن را به کار می‌برند.

به عنوان نمونه برای جلوگیری از انتقال صدای تلویزیون، تلفن و مکالمات روزمره از عایق صوتی دیوارهای مشترک استفاده می‌ کنید. از دیگر ویژگی‌ های مهم عایق‌ های صوتی جنس و متریال به کار رفته شده در آن‌ ها می‌باشد. بسیاری از این عایق‌ ها از موادی ساخته شده‌ اند که محکم بوده و به مرور زمان با استفاده از آن از بین نمی‌ روند. از مزیت‌ های مهم و برتر این نوع عایق صوتی، می‌ توان به عایق حرارت یا گرما بودن هم اشاره کرد. مخصوصا در عایق‌ هایی به جنس کناف، از محافظت گرمایی بالایی برخوردار می‌ باشد. به همین دلیل بسیاری از فروشگاه‌ های کناف تهران این نوع جنس را برای عایق صوتی و حرارتی خود پیشنهاد می‌ دهند.

سخن آخر

در این محتوا سعی کردیم در مورد انواع عایق‌‌ های صوتی و ویژگی‌ های برتر هر کدام سخن به میان آوردیم. امیدواریم با خواندن این مطلب اطلاعات کامل در مورد این عایق‌ ها به دست آورید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *