سقف کاذب کناف برای مطب دندانپزشکی

امروزه دکوراسیون داخلی یکی از مهمترین بخش های یک ساختمان می باشد بنابراین پرداختن به آن برای زیبا سازی و ایجاد جلوه های بصری محیط اطراف یا بهتر بگوییم زندگی لازم است. یکی از متدهایی که در حال حاضر پرکاربرد می باشد و محبوبیت زیادی بدست  آورده است سقف کناف می باشد. ناگفته نماند اجرای این سقف کاذب کناف فقط مختص محل مسکونی یا به عبارتی منزل نمی باشد و میتواند برای مکان های دیگر نیز مورد استفاده قرارگیرد. یکی از این مکان ها طراحی مطب پزشکی در تهران می باشدکه با توجه به شرایط این محیط اجرا می شود. کناف تهران با دارا بودن کادری مجرب و توانا در این زمینه توانسته پروژه های موفقیت آمیزی را با بهترین مواد و مصالح همچنین اعمال طرح و مدل های مختلف انجام دهد. همانطور که قبلا گفته شد سقف کناف برای مطب پزشکی می تواند انتخابی درست و مناسب باشد اجرای سقف کناف برای این مکان محیطی زیبا ومدرن  ایجاد می کند همچنین باعث نظم بخشی به این مکان می شود . اجرای این سقف ها در اتاق انتظار بیمار همچنین پزشک معالج باعث می شود مراجعه کنندگان احساس بهتر و  راحت تری داشته باشند در واقع با اجرای این سقف برای مطب دندانپزشکی فضای آرامش بخشی بوجود می آید که تاثیر خوب و مطلوبی بر روحیه ی افراد مراجعه کننده دارد. هزینه ی فروش کناف تهران بسیار مناسب می باشد بنابراین براحتی میتوان دکوراسیون محیط و فضای اطراف را با کمترین هزینه تغییرات چشمگیری داد. در ادامه بیشتر با ساز و کار کناف برای مطب دندانپزشکی خواهیم پرداخت.

سقف کاذب کناف مطب دندانپزشکی

سقف کاذب به دلیل نصب و اجرای آسان همچنین تاثیر خوبی که برعایق شدن در برابر صوت و حرارت میگذارد داری طرفداران زیادی می باشد و مورد استقبال بالایی قرار گرفته است. این مدل سقف در تمام مکان ها قابل اجراست. اجرای سقف کاذب از نوع کناف برای مطب دندانپزشکی بدین گونه می باشد که  یک سازه ی فلزی شبکه مانند رو سقف نصب می شود سپس تایل هایی با روکش گچی بر روی آن سوار می شوند بطوری که فقط تایل های گچی قابل مشاهده می باشند. برای طراحی و نورپردازی در این سقف ها بهترین گزینه استفاده از هالوژن گچی توکار میباشد. جنس این تایل ها از نوع فلز و گالوانیزه می باشد که برای پوشش دهی و جلوه ی بهتر از یک لایه گچ روی آن  استفاده می کنند این لایه ی گچی قابل رنگ آمیزی می باشد. اجرای کناف در تهران شامل مواردی چون  اجرای کناف سالن ، کناف آشپزخانه و اتاق خواب و غیره می باشد.

مزایای سقف کاذب کناف برای مطب دندان پزشکی

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد اجرای کناف برای مکان های گوناگون قابل اجرا می باشد که میتواند تاثیر بسیار خوب و مطلوبی  بر فضای آن محیط داشته باشد. علیرغم اینکه سقف های کاذب دارای تنوع زیاد می باشند اما اغلب افراد سقف کناف را به دیگر سقف ها ترجیح می دهند. اجرای کناف سالن در تهران یکی از رایج ترین اجراهای کناف می باشد که اغلب برای سقف این فضا بکار رفته است. اجرای سقف کناف در مطب دندانپزشکی بدلیل وجود مزایای زیادی که دارد محبوبیت خاصی پیدا کرده است. استقبال از این سقف دلایلی دارد که این دلایل عبارتند از :

نظم بخشی  به سقف

اغلب در سقف ها شاهد عبور تاسیساتی مانند کابل های برق و سیم و غیره هستیم که این امر موجب بی نظمی  و نمای نا مطلوبی در سقف می شود با این وجود باید گفت با چنین نمایی مراجعه کنندگان حس خوبی دریافت نخواهند کرد و این تاثیر خوبی بر فضای مطب دندانپزشکی ندارد. استفاده از سقف کاذب باعث نظم دادن به این محیط می شود آنهم بوسیله ی سازه ی فلزی که روی سقف نصب می شود و تایل های گچی که در مطلب قبل به آن اشاره شد با قرار گرفتن روی آن تاسیسات و سیم و کابل ها را پوشش دهی می کند.

سرعت در اجرا بدون تخریب

از دیگر مزایای سقف کاذب کناف در مطب دندانپزشکی سرعت در اجرای آن است. نصب تایل های کناف بروی سقف نیازی به تخریب کردن ندارند و فقط باید سازه ی فلزی بطور درست نصب شود. اینگونه  سقف ها نیازی  به تجهیزات و مصالح ساختمانی ندارند به همین علت آلودگی  ایجاد نمی کنند و هیچ دور ریز و زباله ای  به همراه ندارند.

قابلیت نورپردازی سقف

سقف  یکی از بخش های با اهمیت در طراحی و دکوراسیون داخلی می باشد به همین دلیل اگر توجه کرده باشید در معماری های کشورها و فرهنگ های مختلف شاهد سقف هایی هستیم که با انواع مدل ها و سازه ها جلوه بخشی و زیبا سازی شده اند. یکی از موارد جلوه بخشی به محیط و فضای اطراف ایجاد نورپردازی مناسب می باشد. نا گفته نماند این کار علاوه بر ایجاد زیبایی و جلوه بخشیدن به محیط باعث می شود نور مورد نیاز  آن محیط تامین شود و روشنایی بوجود بیاورد. از مهمترین مزیت های بکارگیری سقف کناف در مطب دندانپزشکی  قابلیت نورپردازی  با استفاده از لامپ های ال ای دی و غیره می باشد. نکته ی جالب در خصوص استفاده از سیستم نور پردازی در سقف کاذب  برای  یک مطب دندانپزشکی کوچک که دارای یک سقف کوتاه نیز می باشد این است که اگر این کار به درستی انجام شود باعث ایجاد خطای دید شده در نتیجه فضا بزرگتر و سقف نمایی بلندتر بخود می گیرد که تاثیر بسیار خوبی بر احساس مراجعه کنندگان می گذارد.

قابلیت رنگ آمیزی سقف کناف

 موادی که بر روی تایل های نصب شده بر روی سقف بکار می رود کناف گچی می باشد که همانطور که می دانیم گچ قابلیت رنگ پذیری را بروی سطح خود را دارد. از این رو می توان بر اساس نوع و مدل وایجاد هارمونی  بین اجزای محیط و هماهنگی با دکوراسیون مطب رنگ را انتخاب نموده و آن را اعمال کردبا این روش می توان نقص هایی که ممکن است در سقف وجود داشته باشد از جمله تورفتگی و برجستگی همچنین کوتاهی ارتفاع سقف و دیوار ها را پوشش دهی کرد.

عایق حرارتی و صوتی

همانطور که میدانیم بروی سازه های فلزی تایل های گچی کناف قرار می گیرد  به همین دلیل بین آنها و سقف اصلی هوا قرار می گیرد این عملکرد از اتلاف انرژی از طریق سقف تا حدود زیادی جلوگیری می کند از این رو در مطب دندانپزشکی میتوان با استفاده از این سقف از هدر رفتن انرژی جلوگیری می شود  در نتیجه هزینه ها کاهش پیدا می کند .

 قابلیت ترمیم آسان

دلایل مختلفی وجود دارد که تایل های گچی دچار مشکل و خرابی شوند یا اثر نم و رطوبت روی آنها ایجاد شود. در دیگر سقف ها در چنین شرایطی باید کلا سقف عوض شود و یا تخریب شود و دوباره ساخته شود اما  سقف کناف براحتی قابل ترمیم می باشد و به راحتی از لایه زیرین همان صفحات فلزی جدا شده و با تایل جدیدو سالم تعویض می شود.

دسترسی آسان به تاسیسات روی سقف

یکی از دغدغه های همیشگی در سقف های کاذب و دکور ، دسترسی دشوار به تاسیسات روی سقف می باشد در سقف های کاذب کناف به دلیل ساختار و نحوه ی اجرا و نصب آنها میتوان به راحتی به تاسیسات دسترسی پیدا کرد و اقدامات و تعمیرات لازم را اعمال نمود بدین صورت که تایل های مورد نظر از جای خود جدا شده و بعد از تعمیرات لازم دوباره سرجای خود نصب می شوند در ضمن علاوه بر این مزیت باید گفت کناف های گچی در برابر آتش و حرارت و نم و رطوبت دارای مقاومت بالایی می باشد به همین دلیل می تواند در مطب دندانپزشکی امنیت ایجاد کند

فروش سقف کناف

قیمت سقف کناف نسبت به سایر تجهیزات و سازه های تزئینی در سقف بسیار کمتر می باشد و همین امر موجب شده فروش کناف تهران مورد استقبال بیشتری قرار گیرد زیرا به غیر از موضوع اقتصادی ویژگی های منحصر به فردی نیز دارد که در کلیت کار باعث کاهش هزینه ها می شود. قیمت کناف تهران بسیار مناسب با کیفیتی بالاست که بر اساس طرح و مدل و ابعاد کناف تعیین می شود.

نحوه اجرای سقف کاذب کناف مطب دندان پزشکی

برای اعمال واجرای سقف کاذب کناف در مطب دندانپزشکی به آماده سازی سقف اصلی و یا تخریب آن نیازی نیست علت آن اینست که  این سقف ها تنها دارای یک ساختار فلزی مشبک مانند و  تایل های گچی مورد نیاز می باشند. حال به مراحل اجرای سقف کناف می پردازیم.

  • ابتدا باید صفحات فلزی شبکه ای با استفاده از اتصالات مخصوص بروی سقف نصب شوند
  • تایل های گچی بروی سازه فلزی قرار می گیرند
  • برای یکنواختی و ایجاد ظاهری منظم و یکدست همچنین افزایش مقاومت سقف عمل درزگیری بین تایل ها انجام می شود.
  • در این مرحله اجرای نورپردازی با لامپ های مناسب و هالوژنی

این مراحل باید توسط افراد مجرب و ماهر انجام شود خصوصا درباره ی مطب دندانپزشکی باید با دقت بالایی صورت گیرد زیرا در غیر این صورت تایل ها یا همان سقف کاذب دچار مشکل می شوند.

پایان

سقف کناف یکی از گزینه های مناسب برای سقف مطب دندانپزشکی می باشد قابلیت دسترسی آسان به تاسیسات و ترمیم و همچنین خاصیت عایق بودن آن این سقف را انتخابی مناسب قرار داده است. سقف کناف در انواع طرح و مدل ها قابل اجرا می باشد و مناسب برای تمام مکان هاست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *