پوشش ضد حریق کناف

پوشش ضد حریق کناف

آتش سوزی یا حریق یکی از خطراتی است که از گذشته تا به حال همیشه جز دغدغه های افراد نسبت به اماکن خود بوده و یک تهدید همیشگی می باشد از این رو ایمنی در برابر این خطر جز مسائل و موضوعات ضروری زندگی بوده است. روش های مختلفی برای مهار یا پیشگیری از خطر حریق وجود دارد اما هرکدام از آنها بصورت کامل برای همه ی مکان ها مناسب نیست بنابراین نیاز به پوششی است که بتواند درصد بالایی ایمنی را فراهم کند.استفاده از پوشش ضدحریق برای همه جا اولین مسئله ای است که قبل از چیزی باید ان را درنظر گرفت و به آن پرداخت. پوشش ضد حریق به مواد و مصالحی گفته می شودکه در برابر آتش و حریق دارای مقاومت بالامی باشند. این مواد همانطور که گفته شد نوعی پوشاننده می باشدکه سطح مورد نظر را در برابر حریق محافظت می کند. پوشش های ضد حریق در ساختمان ها ی مسکونی و تجاری همچنین صنعتی کاربرد فراوانی دارد می تواند از وقوع حوادث احتمالی بطور چشمگیری جلوگیری کند. فروش کناف تهران با اجرای این نوع پوشاننده ها برای ایمنی اماکن مختلف توانسته درصد بالایی ازخسارات ناشی از آتش سوزی را کاهش دهد این پوشاننده امروزه با وجود وسایل و تجهیزات مختلف و مستعد حریق در هرخانه و مکانی ، برای تمام ساختمان ها و اماکن ضروری و توصیه می شود.

کاربرد پوشش ضد حریق

پوشش های ضد حریق را می توان یکی از ضروری ترین شیوه های مقابله با آتش سوزی بشمار آورد که میتواند خطر آتش سوزی و حوادث و خسارات ناشی از آن را تا حد بالایی کاهش داد. اجرای این پوشش ها محدودیتی ندارد و میتوان براحتی در هرجایی که ممکن است از آن استفاده کرد. این پوشش ها دارای کیفیت های مختلفی می باشند که میتوان بر اساس حساسیت و ابعاد محیط مورد نظرازآن استفاده کرد. به هنگام استفاده از یک لایه پوشاننده ی محافظتی ضدحریق با کیفیت بالا این اطمینان حاصل می شودکه به هنگام وقوع حادثه آسیب چندان زیادی به ساختمان وارد نمی شود در نتیجه خرابی و مشکلات پس از آن بسیار ناچیز می باشد. استفاده ازاین سیستم ضدحریق در سازه های مختلف بسیار مهم و ضروری می باشد. از جمله مکان هایی که از این سیستم استفاده کرده است می توان به اماکن خاصی چون بیمارستان ها، موزه ها، مراکز بزرگ خرید و دیگر اماکن پررفت و آمد و عمومی که تجمع افراد زیاد می باشد اشاره کرد.

قابلیت ها و ویژگی های منحصر بفرد پوشش ضدحریق کناف شیراز بسیار زیاد می باشد بطوری که خیلی راحت می توان از آن به غیر از استفاده برای ایمنی ساختمان های جدید ، برای ساختمان های قدیمی نیز بکار برد. امکان نصب راحت این سازه برای تمام سطوح از دیگر ویژگی های این پوشش می باشدکه باعث شده از محبوبیت و رضایتمندی زیادی برخوردار شود.کاربرد این پوشش در ساختمان های مسکونی و تجاری و صنعتی همچنین کشتی ها و سقف و دیوار تونل ها و معادن زیرزمینی بسیار زیاد می باشد نا گفته نماند شرکت تهران کناف بجز عایق های حرارتی و ضد حریق به تولید عایق صوتی دیوار برای جلوگیری از ایجاد سرو صدا در آپارتمان های مسکونی ، پرداخته است که دارای کیفیت و کارایی بالایی می باشند.

 

ویژگی پوشش ضد حریق

پوشش های ضد حریق دارای ویژگی های متعددی می باشند که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می دهیم این ویژگی ها عبارتند از :

  • پوشش ضد حریق سبب حفاظت از سازه های فولادی در برابرآتش سوزی با درجه حرارت 540 سانتیگراد می شود
  • پوشش ضد حریق از مدارهای الکتریکی در برابر آتش سوزی با درجه حرارات 140 سانتیگراد محافظت می کند
  • محافظت از محفظه های نفتی در حال جوشیدن در برابرانفجار احتمالی
  • محافظت وپوشش دهی بتن ها در سازه های تونلی
  • جلوگیری از انتشارآتش سوزی در سازه های قابل اشتعال مانند سازه های چوبی، این پوشش برای این نوع کاربری در بین درزها نصب می شود
  • جلوگیری از انتشار آتش به بخش های دیگر یک ساختمان با تشکیل دیوار آتش ، در این نوع کاربری دیوار آتش ساختمان را به بخش های کوچکتر تقسیم می کند

 انواع پوشش ضد حریق

پوشش ضد حریق انواع مختلفی دارد که با توجه به جنس و مواد سازنده همچنین شیوه ی اجرا و کارایی و کاربرد در سازه های مختلف می توان آن را دسته بندی کرد. انواع این پوشش های ضد حریق عبارتند از :

– پوشش سیمانی:

 این پوشش با ترکیب اصلی که شامل گچ و ژیپس می باشد ساخته شده است. ناگفته نماند این پوشش برخلاف اسم سیمانی که به آن داده شده است هیچ مواد سیمانی در ترکیباتش ندارد. این پوشش بعد از اینکه خشک شد ظاهری مانند گچ سفید بخود می گیرد  بعد از خشک شدن، این پوشش ظاهری مانند گچ سفید به خود می گیرد. این پوشش برای سطوحی که باید از آتش دور بماند مانند انواع تیرها در برابر درجه حرارت بالاتر از 540 سانتیگراد محافظت می کند، فولاد برای رسیدن به نقطه اشتعال، نیاز به درجه حرارت بیش از 540 درجه سانتیگراد داردکه این عایق با قابلیتی که داردمانع از مشتعل شدن آن می شود.

– پوشش متورم شده

این نوع پوشش با بوجود آوردن حالت تورم، ظاهری نیم سوخته بخود می گیرد و با ایجاد یک لایه محافظ  در برابر آتش سوزی هایی که درجه حرارت بسیار بالایی دارند استفاده می شود. این لایه از موادی بنام سیلیکات سدیم تشکیل شده است که مقاومت بسیار بالایی دارد و آتش نمی تواند به راحتی در آن نفوذ کند.این پوشش با دو روش قابل اجرا می باشد، روشی که با استفاده از قلمو این پوشش را رو سطح می توان اعمال کرد و روش دیگری که می توان با استفاده از اسپری کردن آن را اجرا نمود. بیشترین کاربرد از این پوشش برای محافظت ازسطوح فلزی مانند لوله کشی ها و تانکر های آب و غیره می باشد استفاده از پوشش سیمانی و متورم شده بصورت همزمان برای برخی سطوح امکان پذیر است.

– رنگ های ضد حریق

پوشش رنگ های ضد حریق برای محافظت از سیم ها و سازه های فلزی در برابر خسارات و آسیب های ناشی از آتش سوزی می باشد. این نوع پوشش باعث می شود آتش با تاخیر رخ بدهد بدین صورت که  در زمان حریق بروی سازه های فلزی پف می کند واز نفوذ آتش و آسیب وخسارات ناشی از آن جلوگیری می کند.

اجرای این پوشش با استفاده از دستگاه های اسپری بروی سطوح فلزی به ضخامت 250 میکرون جهت جلوگیری از داغ شدن آنها در زمان آتش سوزی انجام می شود.مزیتی که این پوشش دارد سهولت و سرعت در اجرای کار و اشغال فضای کم می باشد با اینحال دارای قیمتی بالا می باشد و تنها یک نوع از این پوشش مورد تائید  سازمان آتش نشانی می باشد.

– بردهای مقاوم در برابر حریق

 یکی از سریع ترین روش های مقاوم سازی و محافظت در برابر آتش سوزی استفاده از بردهای ورقی می باشد که این ورق ها با ضخامت 10،15،20،25 میلی متر تولید و عرضه می شود این پوشش دارای قیمتی مناسب می باشد اما اجرای آن همراه دشواری های خود می باشد و براحتی نمی توان آن را روی تیر ها و ستون ها نصب و اعمال کرد.

قیمت پوشش ضدحریق

همانطور که در مطلب بالا گفته شد پوشش ها دارای انواع مختلفی هستند و هرکدام از آنها کاربری مخصوص بخود را دارند بنابراین قیمت این پوشش ها از هم متفاوت می باشند باتوجه به نوع ، جنس و کارایی این پوشش ها باید گفت قیمت آنها به این موارد بستگی دارد. تهران کناف با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها در عرضه و اجرای این پوشش ها، آماده ی خدمت رسانی به مشتریان خود می باشد.

پایان

پوشش های ضد حریق امروزه یکی از ضروریات مهم در سازه های ساختمانی می باشد.  برای محافظت از سرمایه های مالی در برابر حریق از جمله سازه ها و وسایل و تجهیزات مختلف می توان گفت استفاده از سیستم های ضدحریق مانند این پوشش ها کاری بسیار سودمند می باشد و درصد بالایی از خسارات و آسیب های ناشی از این حوادث را جلوگیری می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *